Stress

Zonekilden

Byens Registreret Behandler. RAB

Stress.

 

Årsag:

 

  • Fysisk: Kroppen stresses ud over normalt. Stimulanser benyttes.

 

  • Folk der ikke kan sige fra, også sportsfolk.

 

  • Muskelspændinger, derfor dårlig blodforsyning.

 

  • Dårlige vaner som, sent i seng, og dårlig kost.

 

  • Børn kan også få stress.

 

  • Ildsjæle. ( brænder deres lys i begge ender)

 

Symptomer:

 

  • Manglende overskud, manglende overblik, kan ikke tænke og se klart.
  • Mister håb om ændring ved langtidsstress.
  • Får let infektioner.
  • Humørsvingninger, hormonelle ubalance.
  • Hjertearytmi,
  • Mave/tarmproblemer, forstoppelse, mavesår, for højt blodtryk.
  • Blodmangel(B12), migræne (adrenalin giver karsammentrækninger), og ændrer kredsløbet.
  • Barnløshed .

 

Kortidsstress er ok

Langtidsstress (mere end 3-4 uger) er meget dårligt.

 

Gode råd.

 

Lad vær med at overse stress, eller tænke det kan jeg godt klare, og presse dig selv, eller overhøre kroppens signaler. Der er en grund til at du sidder lige nu og læser denne side der omhandler stress.

Det er nu du skal handle.

 

• Vågner du imellem kl.03.00-05.00, for at gå på toilettet?

 

• Får du pludselig hjertebanken uden grund?

 

• Glemmer du hurtigt, eller har svært ved at overskue dagligdagen?

 

• Har du svært ved at sove ?

 

• Bliver du ramt af influenza el. anden sygdom den første feriedag?

 

Så er det på tide at handle, for det tager altså lang tid at reparere når først sygdomme som, forhøjet blodtryk, blodpropper, angsttilfælde mm. har overtaget kroppen.

 

Der skal handles på din livssituation..NU

 

•Sørg for at få en varieret fedtfattig kost ( alt friture mad, og fedt fra dyr, også mejeriprodukter) medvirker til forhøjet kolesterol i blodet=blodpropper).

 

•Sørg for at komme i seng inden kl.23.00 ( her starter et center i hjernen, som gør at hvis man er vågen, går tankeprocessen i gang, og det går ud over et andet center i hjernen som har til opgave at producerer et stof der gør at vi er klar og udhvilet til næste dag.

 

•Undlad drikkelse til dine måltider, væske fortynder saltsyren i mavesækken, og der opstår dårlig tarmflora i mavesækken, maven er jo altså dit immunforsvar. Drik gerne en halv time før og 1. time efter.

 

•Kroppen dehydrerer efter 1.time foran en computerskærm, så sørg for at få godt med vand.

 

•Se problemet i øjnene, og gør noget ved det NU. Det er kun dig der kan handle på dine symptomer. Tro mig der kommer ingen og takker dig, når du først er gået ned.

 

Behandling.

 

Her vil jeg anbefale Zoneterapi i kombination med massage.

 

Der vil være mulighed for at få råd og vejledning i forhold til kost, kosttilskud, vitamin og mineraler.

 

Stress stjæler livsvigtige vitaminer og mineraler fra kroppen.

 

Ved psykisk/fysisk stress, er der specielt to vitamingrupper

 

(B vitaminer og C vitaminer)der meget hurtigt forsvinder ud af kroppen, og derfor er vi afhængig af en kost hvor disse vitaminer indgår

 

 

Zonekilden. CVR. 31191742 l Mobilpay 83836 l Nordea Reg. 2414- kontonr. 6274400933